АДМ – 1. Обслуговування відвідувачів
пт 1.2. Вирішення виробничих проблем в процесі роботи підприємства, установи, організації.
Тема уроку. Розвиток вміння розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, вживати заходів щодо запобігання конфліктних ситуацій.
Тематичне оцінювання.
ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
Визначення терміну
Способи попередження та вирішення конфліктів
Конфлікти: вирішення та попередження
ДЛЯ ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Як уникнути конфлікту з друзями
Завдання висилаємо в особисті повідомлення у Вайбері або на електронну адресу aella@ukr.net
Тема уроку. Розвиток вміння розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, вживати заходів щодо запобігання конфліктних ситуацій.
Тематичне оцінювання.
ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
Визначення терміну
Способи попередження та вирішення конфліктів
Конфлікти: вирішення та попередження
ДЛЯ ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Як уникнути конфлікту з друзями
Попередження конфліктів
Саме завдяки добре поставленій роботі з попередження конфліктів можна реально вплинути на їх скорочення. Попередження конфлікту – це вид діяльності суб’єкту управління, спрямований на недопущення виникнення конфлікту. Попередження конфліктів базується на їх прогнозуванні.
Прогнозування конфліктів — це обґрунтоване припущення щодо можливості їх виникнення й розвитку. Воно ґрунтується на дослідженнях конфліктів і на практичній діяльності з діагностики соціальних суперечностей, які назрівають.
Прогноз — це вказівка з визначеною імовірністю місця й часу виникнення майбутнього конфлікту, що базується на психологічному діагнозі всіх компонентів і змісту конфлікту.
Профілактика конфлікту являє такий вид управлінської діяльності, який складається у завчасному усуненні чи ослабленні конфліктогенних факторів і обмеженні таким шляхом можливості їх виникнення або деструктивного розвитку в майбутньому.
- при поганому настрої чи в момент роздратування обмежте спілкування;
- якщо відчуваєте, що зустріч із людиною чи ситуація можуть викликати у вас роздратування, завчасно підготуйтесь до такого контакту;
- керуйтеся здоровим глуздом і завжди обирайте розумну лінію поведінки;
- ваші слова та дії мають бути правомірними і зрозумілими для оточуючих;
- не прагніть принизити співбесідника, бо в цьому випадку дуже велика ймовірність отримати зворотну реакцію;
- не наполягайте на тому, чого людина безсумнівно не може виконати.
Найбільш типова форма ексцесів, що сигналізують про конфлікт, - взаємна лайка, яка сама себе живить: різке слово викликає грубість у відповідь, докір - стимулює відповідну реакцію, але вже на іншому рівні, більш експресивно. Щоб не втягнутись у конфліктну ситуацію, будьте підкреслено спокійні: тримайтесь упевнено, говоріть стримано і владно, уникайте багатослів'я, дивіться співбесіднику в очі. Витримка не принижує вашого авторитету, а надто емоційна реакція - є демонстрацією слабкості та невпевненості у своїй правоті.
ВИСНОВОК: конфлікт - складне психологічне явище, що може мати багато різновидів залежно від причин виникнення, кількості і складу учасників, форми вияву, результатів та ін. Кожен конфлікт розвивається і має певну послідовність стадій. Під час конфлікту його учасники займають різні (часто - протилежні) позиції, по-різному усвідомлюють та переживають ситуацію, що виникла. Для попередження і вирішення конфліктів доцільно дотримуватись певної послідовності психологічно оптимальних дій з урахуванням конкретної ситуації.
ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
1. Скласти Претензію (Придбання товару неналежної якості)
2. Скласти Претензію (Виконання робіт)
3. Скласти Претензію (Надання послуг)
Домашнє завдання
Створити презентація "Оформлення претензій"
Немає коментарів:
Дописати коментар