середа, 26 травня 2021 р.

УРОК ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ № 12. 27.05.2021

АДМ – 1. Обслуговування відвідувачів


пт 1.2. Вирішення виробничих проблем в процесі роботи підприємства, установи, організації.

Тема уроку. Розвиток вміння розглядати претензії, пов’язані з незадовільним обслуговуванням відвідувачів, вживати заходів щодо запобігання конфліктних ситуацій. 
Тематичне оцінювання.

ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
Визначення терміну 
Способи попередження та вирішення конфліктів
Конфлікти: вирішення та попередження

ДЛЯ ЗАГАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
Як уникнути конфлікту з друзями

Попередження конфліктів

Саме завдяки добре поставленій роботі з попередження конфліктів можна реально вплинути на їх скорочення. Попередження конфлікту – це вид діяльності суб’єкту управління, спрямований на недопущення виникнення конфлікту. Попередження конфліктів базується на їх прогнозуванні.
Прогнозування конфліктів — це обґрунтоване припущення щодо можливості їх виникнення й розвитку. Воно ґрунтується на дослідженнях конфліктів і на практичній діяльності з діагностики соціальних суперечностей, які назрівають.
Прогноз — це вказівка з визначеною імовірністю місця й часу виникнення майбутнього конфлікту, що базується на психологічному діагнозі всіх компонентів і змісту конфлікту.
Профілактика конфлікту являє такий вид управлінської діяльності, який складається у завчасному усуненні чи ослабленні конфліктогенних факторів і обмеженні таким шляхом можливості їх виникнення або деструктивного розвитку в майбутньому.
Ефективні правила поведінки, щоб не провокувати конфлікт:
  • при поганому настрої чи в момент роздратування обмежте спілкування;
  • якщо відчуваєте, що зустріч із людиною чи ситуація можуть викликати у вас роздратування, завчасно підготуйтесь до такого контакту;
  • керуйтеся здоровим глуздом і завжди обирайте розумну лінію поведінки;
  • ваші слова та дії мають бути правомірними і зрозумілими для оточуючих;
  • не прагніть принизити співбесідника, бо в цьому випадку дуже велика ймовірність отримати зворотну реакцію;
  • не наполягайте на тому, чого людина безсумнівно не може виконати.
Найбільш типова форма ексцесів, що сигналізують про конфлікт, - взаємна лайка, яка сама себе живить: різке слово викликає грубість у відповідь, докір - стимулює відповідну реакцію, але вже на іншому рівні, більш експресивно. Щоб не втягнутись у конфліктну ситуацію, будьте підкреслено спокійні: тримайтесь упевнено, говоріть стримано і владно, уникайте багатослів'я, дивіться співбесіднику в очі. Витримка не принижує вашого авторитету, а надто емоційна реакція - є демонстрацією слабкості та невпевненості у своїй правоті.
ВИСНОВОК: конфлікт - складне психологічне явище, що може мати багато різновидів залежно від причин виникнення, кількості і складу учасників, форми вияву, результатів та ін. Кожен конфлікт розвивається і має певну послідовність стадій. Під час конфлікту його учасники займають різні (часто - протилежні) позиції, по-різному усвідомлюють та переживають ситуацію, що виникла. Для попередження і вирішення конфліктів доцільно дотримуватись певної послідовності психологічно оптимальних дій з урахуванням конкретної ситуації.

ПРАКТИЧНЕ ЗАВДАННЯ
1. Скласти Претензію (Придбання товару неналежної якості)
2. Скласти Претензію (Виконання робіт)
3. Скласти Претензію (Надання послуг)
Домашнє завдання
Створити презентація "Оформлення претензій"

Завдання висилаємо в особисті повідомлення у Вайбері або на електронну адресу aella@ukr.net




Немає коментарів:

Дописати коментар