АОТ – 2. ФОРМУВАННЯ ТУРИСТИЧНОГО ПАКЕТА ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ПОДОРОЖЕЙ.
Мета уроку:
·
навчальна - відпрацювання навичок з порядку організації й умов проведення турів
та екскурсій, обслуговування туристів.
·
розвивальна - формувати навики роботи в навчальному
туристичному агентстві, виробити професійні вміння учнів щодо цілісної,
наближеної до дійсності, роботи.
·
виховна - виховувати
в учнів культуру та манери спілкування, чіткість, зрозумілість, послідовність
дій виконання роботи, повага та зацікавленість до майбутньої професії,
дотримання дисципліни.
ТЕОРЕТИЧНІ ВІДОМОСТІ
Туристичний продукт - це комплекс товарів і послуг, що надаються туристу туристичною організацією. Інакше кажучи, туристичний продукт - це право на тур, призначене для реалізації громадянам.
Планування турів —
початкова функція туристичної фірми, яка повинна забезпечити створення
привабливого і конкурентоспроможного туристичного продукту для його подальшої
реалізації на ринку. Для цього необхідно визначити основні параметри
очікуваного ринкового попиту, а само: територіальні межі ринку (місто, район,
область, регіон); соціальний склад клієнтури (молодь, люди із середніми або
високими доходами, пенсіонери, домогосподарки тощо); види туризму та цілі
подорожей; можливі кількість і сезони поїздок тощо.
Екскурсійний тур - це туристична
поїздка тривалістю більше одного дня, яка передбачає екскурсійне
обслуговування. Її маршрут може пролягати через різні міста чи навіть країни,
де туристи ознайомлюються з визначними пам'ятками. Крім того, під час цієї
поїздки надається комплекс послуг: розміщення, харчування, транспортне
обслуговування, супровід гіда та ін.
Розробка
екскурсійного туру розпочинається з прокладання маршруту. Зауважимо, що маршрут
повинен закінчуватися там, де розпочинається, адже цього вимагає перша ознака
туристичної подорожі - зворотний характер переміщення територією. Нагадаємо, що
це закладено в самому слові туризм, яке походить від латинського слова «tornare»,
що означає «кружляти».
Місцем початку і завершення туру (S/F) є населений пункт, звідки групу забирають і куди її
повертають.
Вони поділяються на
екскурсійні та туристичні.
·
Екскурсійні
дистинації відвідуються
заради ознайомлення з визначними пам'ятками. Туристи перебувають тут від
кількох годин до одного дня. Тому ці місця призначення повинні знаходитись у
межах екскурсійного радіуса від туристичної дестинації або дорогою до
неї.
·
У туристичних
дестинаціях група зупиняється на кілька днів, тобто тут здійснюється
принаймні одна ночівля. Тому програма перебування в таких місцях потребує
певної інфраструктури. Зокрема, в туристичних дестинаціях має бути хоча б
готельно-ресторанне підприємство. Тут також можуть проводитися екскурсії.
Розробка маршруту розпочинається з вибору дестинацій з
урахуванням існуючої мережі шляхів сполучення та бажаної тривалості туру. При цьому
послуговуються такими критеріями, як наявність екскурсійних об'єктів та їхня
пізнавальна цінність, транспортна доступність, забезпеченість туристичною
інфраструктурою. Потім визначають порядок відвідування дестинацій, а також
з'ясовують, які з них будуть екскурсійними, а які - туристичними.
Усі ці рішення відтворюються в схемі маршруту, яка може
бути лінійною, кільцевою, радіальною та комбінованою.
Її вибір залежить від взаємного розташування місць призначення на території, а
також транспортної мережі, що сполучає дестинації. Найголовнішим завданням, яке
постає при розробці схеми маршруту, є мінімізація витрат часу на переміщення та
максимізація інформативно-пізнавальної цінності туру. Тобто варто охопити
побільше цікавих місць і об'єктів, при цьому якомога менше перебувати в
автобусі чи іншому транспортному засобі.
За побудовою маршрути поділяються
на:
·
Лінійні
·
Кільцеві
·
Радіальні
·
Комбіновані
НА ДОПОМОГУ УЧНЮ
1. Дайте назву власній туристичній фірмі.
2.
Скласти
місце туру з прокладанням маршруту.
Місцем початку і завершення
туру є населений пункт, звідки групу забирають і куди її
повертають.
3.
Скласти схему
туристичного маршруту
ü Лінійний маршрут;
ü Кільцевий маршрут;
ü Радіальний маршрут;
ü Комбінований маршрут;
Немає коментарів:
Дописати коментар