пʼятниця, 19 листопада 2021 р.

УРОК ВИРОБНИЧОГО НАВЧАННЯ 20. 19.11.2021

 

АОТ-2. Формування туристичного пакета для організації подорожей.

АОТ 2.2. Проведення рекламної кампанії.

Тема уроку. Розробка рекламних матеріалів підприємства за допомогою програми Microsoft Office Publisher тощо та їх розповсюдження (ЗМІ, білборди, сітілайти, смс-розсилки, вайбер-розсилки).


«Реклама-це засіб примусити людей відчувати потребу в тому, про що вони раніше і не чули»

                                                                               Марті Ларні

Тема уроку – «Реклама». На ньому ми вивчимо нове економічне поняття «реклама». Довідаємось про мету і завдання реклами, її історію, переваги та недоліки різних носіїв реклами, прийоми, що використовуються в рекламі. Наприкінці уроку ми зробимо висновки про роль реклами та її необхідність.

Протягом уроку ми спробуємо з вами відповісти на запитання:

«Чи потрібна реклама? Вона є благом чи злом?»

Отже, ця проблема є основною, яку необхідно розв’язати на уроці.

Реклама постійний супутник сучасного життя, вона кожного дня впливає на людину і відіграє дуже важливу роль у суспільстві. Виготовити і доставити товар на ринок не достатньо. Потрібно, щоб товар знайшов свого покупця. Реклама – це більш ніж мистецтво. ЇЇ мета не викладення фактів про товар, а продаж рішення проблеми, мрії.

Реклама – це будь-який захід спрямований на привернення уваги покупця до фірми або товару, що реалізується.

Неможливо уявити собі сучасний світ без реклами, нею нині просякнуті всі сфери життя. Дехто навіть говорить про появу нового виду залежності – рекламозалежності.
Реклама – скрізь. У вагонах метро, на шпальтах газет, у радіо й телеефірі, в Інтернеті. Але бездумно сприймаючі рекламні слогани і ролики, ми рідко замислюємося про її справжню суть. 

Реклама, як відомо, рушій торгівлі. Вона допомагає дізнатися про нові товари і послуги, зорієнтуватися в безмежному морі виробництва і споживання. Та реклама не лише інформує. Фахівці стверджують, що вона – могутній засіб впливу і маніпуляції людиною. Вона здатна формувати і змінювати світогляд і поведінку людей. Саме тому науковці нині так ретельно вивчають це явище. Щоправда, з різною метою: одні – щоби захистити людину від її негативного впливу, інші, навпаки, щоби навчитися якомога краще на неї впливати і керувати нею. 
Секрет дії реклами криється у використання найтонших особливостей людської психології. Адже найчастіше вона діє не на логічному рівні, не на розум, а на емоції та підсвідомість. Варто також зазначити, що мешканцям пострадянського простору притаманна надмірна довіра до друкованого слова і до всього, що вони почують по радіо чи побачать по телевізору. Тож засоби масової інформації відіграють провідну роль у впливі реклами на людину.

Сьогодні ми щодня зіштовхуємось з рекламними оголошеннями. А як виникла та розвивалась реклама? Відповідь на це питання нам надасть група «Дослідників», яка досліджувала еволюційний розвиток реклами.

«ДОСЛІДНИКИ»

Історичні віхи реклами

Про рекламу можна знайти згадки вже в перших документах писемної історії. Римляни розписували стіни об’явами про гладіаторські бої. Інший вид реклами – оголошення міського речника. Ще одним різновидом реклами було тавро, яке ремісники ставили на своїх товарах.

Найбільшого розквіту реклама досягла в США. Батьком реклами називають Бенджаміна Франкліна. Радіо і телебачення дали світу ще два засоби розповсюдження реклами. Поява Інтернету тільки розширила коло споживачів, які отримують інформацію за допомогою реклами…                                              

Майстер

Група «Теоретиків» ознайомить нас із видами, завданнями і цілями реклами.

«ТЕОРЕТИКИ»

Рекламні заходи можна розподілити на масову рекламу і пряму рекламу. Масова реклама, як правило звернена до великої кількості потенційних покупців, а пряма реклама завжди має конкретну спрямованість.

Залежно від завдань виділяють такі види реклами:
1) інформативна – застосовується для повідомлення покупців про новий товар чи нову особливість певного товару;
2) переконуюча – має на меті довести споживачам, що, купуючи товари конкретної марки, вони за свої гроші отримають найвищу якість. Цей вид реклами є елементом конкурентної боротьби на ринку;
3) порівняльна – це реклама, яка прямо або опосередковано порівнює одну марку з іншими;
4) нагадуюча – застосовуються для того, щоб не дати споживачам забути про товар. Вона важлива для товарів, які знаходяться на етапі зрілості.

Прихована реклама на рекламу не схожа, вона може виглядати як думка компетентного фахівця або стаття незалежного журналіста. ..

Несумлінна реклама  завжди вводить споживача в оману чи то свідомим наданням помилкової  (недостовірної)  інформації, чи то наданням неповної інформації, що може створити у споживача неправильне уявлення про товар або послугу.

Соціальна реклама з-поміж усіх наявних типів комунікації посідає виняткове місце. Зміст соціальної реклами - просувати високу мораль, духовні та естетичні принципи, підтримувати здоровий спосіб життя та відвертати дітей і підлітків від негативних шкідливих звичок, утверджувати гармонію у людських та сімейних стосунках .

 Якісна реклама має дотримуватись наступних вимог:

- відповідати іміджу, який виробник бажає створити власному товару на ринку;

-  бути доступною для цільової аудиторії, для якої її призначено;

- бути правдивою, нічого не перебільшувати, бути (по можливості) доступною для перевірки;

- не бути занадто несподіваною для певної цільової аудиторії, оскільки стереотипи мислення переборювати дуже важко, і треба поступово підводити покупців до бажаної реакції;

- чітко відбивати спрямовані до розуму, емоцій та здорового глузду споживачів наміри виробника;

- своєчасно розпочинатися та своєчасно закінчуватися, поки во­на ще не надокучила цільовій аудиторії.

Крім того, реклама має сприяти поліпшенню життєвого рівня людей, стимулювати їхні зусилля стосовно придбання якісніших товарів, створювати імідж країни та людей, що в ній живуть.

Головне  завдання  реклами зробити повідомлення про товар чи послугу  не тільки зрозумілим, а й приємним.

Майстер:

Зараз ми виконаємо завдання в зошиті.

Завдання

Використовуючи газети з рекламними оголошеннями знайдіть та виберіть серед них:

-         Рекламу фірми;

-         Рекламу події;

-         Рекламу товару;

-         Нагудуючу  рекламу;

-         Інформуючу  рекламу;

-         Переконуючу рекламу;

-         Порівняльну рекламу.

Відповідно до вибраних оголошень:

1.Сформулюйте ознаки кожного виду реклами.

2.Спробуйте визначити цілі кожного рекламного оголошення.

Майстер:

Реклама вимагає великих грошей. Щорічно фірми витрачають на це сотні мільярдів долларів. Щоб вони не були витраченими даремно фірма має ретельно продумати свої рішення, тобто шляхи за допомогою яких виробники ознайомлюють споживачів із своїм товаром.

«Аналітики» досліджували способи розповсюдження реклами.

«АНАЛІТИКИ»

Реклама різноманітна і кожний вид реклами має свої особливості.

Реклама на радіо застосовується у вигляді радіопрограм, радіофільмів, радіоінформації в ефірному і дротовому радіомовленні, у радіомовленні на підприємствах, у місцях продажу товарів, надання послуг та скупчення великої кількості людей під час масових заходів.

Зовнішня реклама розміщується у вигляді планшетів, вивісок, щитів, плакатів, світлових екранів.

Сувенірна реклама є в поліграфічному виконанні і в промисловому виконанні (значки, брілки, пам’ятні медалі, авторучки, олівці,сумки…)

Поштова реклама використовує конверти з оригінальною маркою, пам’ятні; листівки; марки; бланки повідомлень…

Реклама на транспорті застосовується у вигляді малюнків, написів, щитів, плакатів на бортах транспортних засобів.

Для реклами на місці продажу використовують вітрини магазинів із товарами, банери, вивіски, плакати, каталоги, листівки, етикетки…

Як захистити себе від дії реклами?

1.Будьте упередженими

2.Не вірте рекламі на слово

3.Особливо прискіпливо ставтесь до змісту реклами

4.Аналізуйте

5.Намагайтесь абстрагуватися

 Майстер

Пропоную вам оцінити два погляди на рекламу і зробити висновок.

Реклама створює масовий попит. Виробництво зростає. Витрати зменшуються. Чим більше люди купують тим більше створюється робочих місць. Це призводить до економічного зростання ,покращення життя.

Реклама «примушує» купувати речі, які людям не потрібні. Підсилює економічну нестабільність, тобто витрати на рекламу змінюються прямо пропорційно рівню споживчих витрат.

 Відповідь:

Перший погляд на рекламу товару чи послуги виправдовує її, оскільки вона

Допомагає людям

Стимулює конкуренцію

Сприяє збільшенню прибутків

Другий погляд на рекламу товару чи послуги:

Вводить в оману споживача

Призводить до більш високих цін

Збільшення споживчих витрат

Заохочує монополію

Отже, дані не дозволяють дійти єдиної думки про те, що реклама є анти- чи про- конкурентною силою.

Ставитися до реклами можна по-різному. Хтось сприймає її як інформацію, хтось намагається знайти в ній щось смішне, гумористичне.

Питання якості та розповсюдження реклами в Україні регулюються Законами України «Про рекламу», «Про захист прав споживачів», «Про захист суспільної моралі», «Про мову», «Про захист від недобросовісної конкуренції», «Про створення ради з питань реклами».

Згідно з українським законодавством забороняється реклама:
- з використанням зображень дітей, які споживають або використовують продукцію, призначену тільки для дорослих чи заборонену законом для придбання або споживання неповнолітніми;
- з інформацією, яка може підірвати авторитет батьків, опікунів, піклувальників, педагогів та довіру до них дітей;
- вміщення закликів до дітей придбати продукцію або звернутися до третіх осіб з проханням зробити покупку;
- з використанням зображень справжньої або іграшкової зброї, вибухових пристроїв;
- з використання зображень дітей у небезпечних ситуаціях чи за обставин, що у разі їх імітації можуть завдати шкоди дітям або іншим особам, а також інформації, здатної викликати зневажливе ставлення дітей до небезпечних для здоров’я і життя ситуацій.

Завдання

Перед вами зразки рекламного продукту (Листівки, буклети).

-         Ви отримаєте інструктивну картку для оцінювання рекламного продукту

-         Оцініть запропоновані зразки рекламної продукції

-         Підрахуйте загальну кількість балів. За позитивні відповіді нарахуйте 2 бали, за негативні віднімайте 2 бали.

-         Зробіть висновки щодо повноти та об’єктивності реклами

 

Інструктивна картка

для оцінювання рекламного продукту

 

Зміст оцінювання

Реклама (по 1,5 бали за кожний пункт)

1

Який продукт (товар, послуга, робота) рекламується?

 

2

На кого розрахована дана реклама?

 

3

Яка інформація подається в рекламі?

 

4

Якої інформації бракує в цій рекламі?

 

5

Що в цій рекламі зайве?

 

6

Чи подобається в оформленні реклами?

 

7

Чи вся інформація в рекламі подана конкретно?

 

Усього балів:

 

Висновок:


Майстер

Перед групою «Журналістів» стояло завдання розробити рекламу свого освітнього закладу «ДПТНЗ СЦ ПТО ДСП»

«ЖУРНАЛІСТИ»

1.     Своєрідність української реклами

         Сучасне українське суспільство формує свій культурний рівень завдяки засобам масової  інформації, серед яких, набуває значення реклама. Саме цьому, популяризація вітчизняної продукт повинна здійснюватися кваліфікованими спеціалістами, з врахуванням і забезпеченням моральних норм, та психологічних особливостей різних прошарків суспільства.

         2. Захист електронної презентації.

Майстер

Уявіть, що реклама зникла. Які це буде мати негативні і позитивні наслідки? Перша і друга групи оцінюють позитивні наслідки, третя і четверта групи.

Позитивні наслідки

-         Не перериватимуться телепередачі

-         Буде менше сміття від паперової реклами

-         Буде більше цікавих передач за рахунок економії час

Негативні наслідки

-         Споживачі не будуть проінформовані про нові товари і послуги

-         Знизиться рівень продажу товарів

-         Працівники рекламних компаній поповнять армію безробітних

V. Закріплення вивченого матеріалу

Майстер

Повернемось до проблеми, що була сформульована на початку уроку:

«Чи потрібна реклама? Вона є благом чи злом?»

Навіщо потрібна реклама:

-         Щоб продати товар

-         Щоб фірма процвітала

-         Щоб знайти собі партнера

-         Щоб більше заробити

Звичайно, реклама часто дратує споживачів та без неї неможливе просування товару на ринку. Споживач сам має обирати: дивитись йому рекламу чи ні, купувати товар чи ні.

Запитання до обговорення

1.Для чого створюють масову рекламу?

2.Чи купуєте ви які- небуть товари користуючись рекламними послугами?  Наведіть  приклад.

3.Які з видів реклами вам подобаються? Чому?

4.Чи траплялась вам прихована реклама? Як вона вплинула на вас або ваших близьких?

5.Висловіть свою думку з наведеного виразу: «Реклама-завжди інформація, а інформація не завжди реклама».

VI. Підсумок уроку

Майстер

Отже, сьогодні на уроці ми познайомились з поняттям «реклама», її видами, навчились формулювати вимоги до окремих видів реклами.

Завдання

Дайте оцінку уроку використовуючи слова: мені сподобалось…; я дізнався….

VII. Домашнє завдання

Конспект

Створити альбом з рекламною продукцією

Знайти цікаву, веселу, рекламу минулих часів

Провести опитування : «Як впливає реклама на споживчий вибір ваших батьків?»

Завдання надсилаємо в особисті повідомлення на Вайбер або на електронну адресу aella@ukr.net

Немає коментарів:

Дописати коментар